Ritmas ir pasikartojimai – harmonijos šaltinis
Valdorfo grupėse veikla organizuojama laikantis „įkvėpimo” ir „iškvėpimo” ritmo (galima pažiūrėti čia). Ritmas sukuriamas kaitaliojant bendrus grupinius užsiėmimus, reikalaujančius koncentracijos, su laisva veikla, kurios metu daugiau ar mažiau vaikai žaidžia savarankiškai. Dienos, savaitės, metų ritmas ir kasdieniai pasikartojimai leidžia vaikui jaustis saugiai ir tvirtai.
Vaikai ir suaugusieji gyvendami nuo šventės iki šventės turi galimybę išgyventi švenčių „potvynius“ ir atoslūgius“. Metų šventės padeda vaikams išgyventi, įsilieti į metų laikų kaitą, o be to kiekvienas ritmas padeda vaikui taupyti jėgas. Valdorfo grupių
Praktinė veikla duoda daugybe impulsų aktyviam ir kūrybiškam laisvam žaidimui, o grupių aplinka ir laikas, kuris skiriamas šiems žaidimams, leidžia juos realizuoti. Žaidimų esmė ir auklėjamasis poveikis slypi laisvėje: mes neprimetame vaikui savo taisyklių, nevadovaujame, jis pasirenka pats. Ką jis tada veikia? Savarankiškai veikdamas vaikas išbando savo jėgas; veikia vedinas norų, todėl jo valia yra aktyvi. Veikdamas savo valia, vaikas mokosi gyventi, auklėjasi. Žaisdamas jis auklėjasi kitaip, negu kurios nors asmenybės ar pedagoginio principo veikiamas. Todėl į vaiko žaidimą reikia kuo mažiau kištis. Kuo mažiau jo žaidime protu suvoktų dalykų ir kuo daugiau to, kas nusižiūrėta gyvenime, tuo geresnis žaidimas. Lengva ir laisva būsena, jaukumas, puiki nuotaika – labai reikalingos sąlygos žaisti.
Glaudus ryšys su gamta
Vaikas turėtų matyti ne padriką pasaulio vaizdą, bet suvokti jo visumą. Per patirtį ir veiklą vaikai daug sužino ir išmoksta.
Valdorfo pedagogika – praktinės veiklos pedagogika
Vaikai kartu su suaugusiais daro darbus, kuria iš įvairių natūralių (gamtinių) medžiagų: velia vilną, dirba su medžiu, siuvinėja, lipdo iš molio ir t. t. Su vašku ir vilna dažniausiai dirbama šaltuoju metų laiku, nes jie sušildo. Pavasarį, pagal liaudies tradicijas, tinka gamtos prabudimą simbolizuojantys darbai: pynimas, audimas, kiaušinių marginimas. Piešiant naudojamas visiškai baltas popierius, vengiama rėksmingų spalvų. Per tai vaikai supranta, pažįsta pasaulį.