Vanduo labai svarbus žmonėms ir gamtai. Vanduo taip pat tinka eksperimentams. Orams atšilus, vaikai į savo gertuves pilasi vandenį ir nešasi į lauką . Gertuvės skirtingo dydžio, spalvų – tai ir vanduo ten įpiltas atrodo skirtingai. Nusprendėme daugiau padaryti bandymų ir eksperimentų su vandeniu, palyginti jį su kitomis medžiagomis. 11 grupės priešmokyklinukų ir mokytojų vandens ir oro eksperimentai ir bandymai : „Oro ir vandens pripildyti balionai“, „ Vanduo neturi formos ir spalvos“, „ Tornadas stiklainyje“, „ Pakeltas kamuoliukas“, „Vaivorykštė“, „ Skysčių tekėjimo greitis“, „ Jūra ir žuvys“. Siuntėme per rankas oro ir vandens pripildytus balionus – lyginome jų dydį ir svorį. Vienodą vandens kiekį iš 3 puodelių pylėme į skirtingų formų indus – kolbą, dubenėlį ir kvadrato formos indą – nutarėme, kad vanduo pats neturi formos, prisitaiko prie indo ir yra bespalvis. Gamtoje tikrų tornadų ugdytiniai nėra matę, bet per kompiuterį pažiūrėjome vaizdus kitose šalyse susidariusių stiprių vėjų ir oro stulpų. Pabandėme grupėje pasidaryti tornadą stiklainyje – pripylėme vandens 2/3 indo, vieną šaukštelį indų ploviklio ir vieną šaukštelį acto. Stipriai sukant stiklainį ratu , susidaro sūkurys. Vaikams puikiai pavyko. Bandėme stiklainyje įsukti teniso kamuoliuką ir perkelti iš vienos vietos į kitą. Sukti reikia tiksliais judesiais, kad kamuoliukas laikytųsi prie stiklainio sienelių. Vaivorykštė gamtoje susidaro vandens lašiukams atsispindint saulėje. Aptarėme kiek spalvų turi vaivorykštė. Popierinio rankšluosčio juostelės abiejuose galuose flomasteriais nuspalvinome vaivorykštės spalvų kvadratėlius ir įmerkėme į vandens puodelius. Vanduo popieriniu rankšluosčiu sunkėsi ir spalvos liejosi ir susijungė. Išbandėme koks skysčių tekėjimo greitį šiaudeliu lašinant pipetėmis vandenį, aliejų ir cukraus sirupą. Gavome išvadą, kad vanduo greičiausiai pasiekė lėkštutėje esančią servetėlę, nes jis skystas; aliejus tirštas ir teka lėčiau už vandenį; cukraus sirupas klampus ir kimba prie šiaudelio šonų, tai teka lėčiausiai. Ant šlapio lapo išliejome mėlynas ( šaltas ) spalvas, pavaizdavome bangas ir leidome lapams išdžiūti. Vėliau ėmėme po tris geometrines formas ( trikampį, ovalą ir apskritimą) ir skirtingų paviršių (švelnaus aksomo, gofruoto popieriaus, lininio audinio), priklijavome, pripiešėme trūkstamas detales, kad gautųsi žuvys. Vaikai lietė pirštais paviršius, įvardijo kokie jie. Priėmę šį STEAM iššūkį priešmokyklinukai įgavo žinių apie vandenį. Veikla sužadino vaikų norą tyrinėti, aiškintis, daryti išvadas
Informaciją pateikė mokytojos Irena Ruibienė ir Asta Žukauskienė