Atšilus orams ir skaisčiau ėmus šviesti saulutei priešmokyklinės (11) grupės vaikai su mokytojomis nusprendė papuošti grupę savo pasodintais ir išaugintais augalais.
Stebėti, kaip iš mažų sėklų išauga daigas – labai svarbi patirtis vaikams. Augalų auginimas ne tik maloniai veikia, moko atsakomybės bei skatina vaikus tyrinėti, patenkinti smalsumą ir mokytis.
Priešmokyklinukai į vazonus sodino svogūnus, narcizus, sėjo kviečius, aikštelėje lysves apsodino vaistažolėmis ir daugiamečiais svogūnais. Pasitelkę visus savo pojūčius – lytėjimą, uoslę, stebėjimą, skonį, juos tyrinėjo, ragavo. Visa tai skatino smalsumą, norą aiškintis ir samprotauti apie tai, ką jie pastebėjo. Ugdytiniai grupavo, tapatino įvairius augalus, matavo, skaičiavo, lygino jų savybes.
Ypač daug emocijų sukėlė pupa ir žirnis, pasodinti plastikiniuose maišeliuose. Juos pasodinę ir palaistę užspaudėme plastikinio maišelio viršų ir priklijavome prie lango, kad gautų daug šviesos ir šilumos. Vaikai nuolat tikrino, ar nepamatys pasirodžiusių šaknelių, o po to daigelių. Savo pastebėjimus žymėjo stebėjimų lape.Priešmokyklinukai matavo, lygino augalų ir pupelės su žirniu aukštį, aiškinosi, ko reikia, kad augalas augtų. Savo žiedais vaikus pradžiugino narcizai, žirnis ir pupa. Savo aukščiu visus pralenkė pupa, kuri užaugo net iki 54 cm pasodinta į mažą maišelį žemės.
Sodindami ir augindami augalus vaikai įgijo praktinės patirties apie augalų auginimą ir jų priežiūrą, praturtinamos žinios apie artimiausioje aplinkoje esančius augalus, jų naudą žmogui, ugdyti meilė, atsakomybė prieš gamtą ir aplinką.
Informacija:priešmokyklinių grupių mokytojų: Astos Žukauskienės ir Irenos Ruibienės