Praeitų metų (2022 m.) pavasarį grupėje gėrėme arbatą su imbieru. Apžiūrėjome imbiero šaknį ir aptarėme kur ji auga. Išsiaiškinę, kad tai augalo šaknis, nusprendėme ją pasodinti į žemę. Pasodinome į vazoną, pastatėme ant palangės, laistėme. Apsidžiaugėme kai pamatėme, kad išdygo daigelis, jis pamažu auga, leidžia vieną po kito lapelius. Vaikai skaičiavo lapelius, matavo liniuote kiek stiebelis paauga. Per vasarą stiebas užaugo apie 70 cm.
Po metų lapeliai pradėjo geltonuoti, kristi. Nusprendėme išrauti ir pažiūrėti kas užaugo žemėje. Imbieras turėjo įvairaus ilgio šaknų ir gumbų. Gumbelius apžiūrėjome, atskyrėme, skaičiavome, pasvėrėme. Du gumbelius vėl pasodinome į žemę. Nuplovę ir nuvalę žievę, susmukinome nedidelį gumbelį. Pasidarėme imbiero arbatos, įdėjome citrinos, medaus ir pasimėgavome sveiku gėrimu. Vaikai domėjosi iš kur gauti imbiero. Sutarėme, kad eidami apsipirkti kartu su tėveliais, paprašys ir imbiero šaknies nupirkti, kad galėtų ir namie pasidaryti gardaus ir sveiko gėrimo arba pasisodinti ir užsiauginti patiems.
Pritaikytos veiklos:
S – augalų sandaros aptarimas, ko reikia, kad augalas išdygtų, kad galėtų augti. Augalo priežiūra ir pokyčiai augant.
T – žiūrėti per padidinamą stiklą lapus, fotografuoti planšete, ieškoti tokių augalų SMART lentoje.
E- patręšti augalą, kad gautų mineralinių medžiagų, kokios trąšos tinka ( organinės, natūralios ar cheminės).
A- į ką panašūs išaugę gumbai ir jų šaknys.
M- aptarti, lyginti koks išaugo stiebas ( jo matavimas), kaip išsidėstę lapai, kiek jų, skaičiuoti gumbus, juos pasverti.